Najważniejsze funkcjonalności platformy SharePoint

Do najważniejszych i najczęściej wykorzystywanych funkcjonalności platformy Sharepoint możemy zaliczyć: sharepoint chart
  • Strony informacyjne – łatwa publikacja ogólnych stron tekstowych, aktualności i komunikatów
  • Biblioteki dokumentów – miejsce gromadzenia i współdzielenia różnego rodzaju plików i dokumentów.
  • Praca grupowa – narzędzia umożliwiające pracę wielu osób nad jednym zagadnieniem, projektem lub dokumentem
  • Kalendarze – współdzielone kalendarze wspomagające proces planowania czasu w zespole
  • Alerty – automatyczne powiadomienia e-mail wysyłane do użytkowników, informujące o nowościach i zmianach w portalu
  • Forum – moduł do komunikacji pomiędzy pracownikami firmy, działu lub wybranego zespołu
  • Rozbudowany system uprawnień – możliwość elastycznego konfigurowania uprawnień do wszystkich elementów systemu (witryny, strony, biblioteki lub nawet pojedyńcze pliki)
  • Integracja z pakietem Microsoft Office – otwieranie i zapisywanie plików bezpośrednio ze stron intranetowych, wersjonowanie, śledzenie zmian w edytowanych dokumentach oraz integracja kalendarzy z Microsoft Outlook.